Een bestelling ontvangen in een stevige verpakking

18 februari 2020 | Bedrijfsnieuws | redactie

Iedereen heeft er wel eens te maken mee gehad. Je hebt net je loon ontvangen en wil een leuk cadeau voor jezelf kopen. Je opent je laptop en kijkt wat je kunt vinden op het internet. Misschien koop je wel een nieuw parfum voor jezelf of een set stijlvolle wijnglazen voor in de keuken. Tegenwoordig bestel je dat allemaal erg eenvoudig online, een paar muisklikken verder (plus vaak een minder gevulde portemonnee) en je nieuwe aankoop is onderweg naar je huis!

Dan is het vaak maar een paar dagen wachten en de pakketbezorger is onderweg met je cadeautje. Vol enthousiasme open jij de deur voor de pakketbezorger en ontvang jij je bestelling. En dan zie je het, de doos is al beschadigd. Hopelijk is je pakketje nog wel heel gebleven. Voorzichtig pak jij de doos uit en helaas. Gebroken glazen of een gebroken lijst. Je bestelling heeft de reis niet overleefd.

Dit komt heel vaak voor waardoor men altijd enorm huiverig is bij het online bestellen, vooral als het om breekbare producten gaat. Er gaat namelijk nog wel eens iets mis tijdens het bezorgen. Zo kan een doos uit handen vallen, nat worden of wordt het misschien wel te hard gegooid door een bezorger. Bezorgers hebben het namelijk erg druk en hebben enorme tijdnood door de duizenden pakketjes zie ze dagelijks afleveren.

De juiste verpakking

Nu snap ik dat je denkt, hoe kan ik daar als ondernemer wat aan doen? Nou heel simpel! Namelijk met de juiste kartonnen verpakkingen komt elke bestelling heel aan. Want door de juiste materialen te gebruiken bescherm je je producten en komen ze heel aan. Dus ben jij een ondernemer die pakketjes verstuurt, dan weet je wat je te wachten staat!

Daarbij zorgt de juiste verpakking er ook voor dat je minder kapotte producten terug gestuurd krijgt. En dat scheelt voor jou als ondernemer een boel geld. Want wanneer je klanten een kapot product krijgen geleverd, ben jij als ondernemer verantwoordelijk om een heel exemplaar terug te sturen. Daarbij zorgen veel kapotte bestellingen voor slechte reviews online, en die zorgen weer voor minder klanten. Door pakketjes professioneel en beschermd op te sturen zullen jouw klanten positief over jou praten online. En wie wordt daar als ondernemer niet blij van?

Ook wordt vaak vergeten dat de verpakking waarin je je een pakketje verstuurd hét visitekaartje is voor je klanten. Met een mooie, stevige doos, tape met logo en eventuele luchtkussens kom je een stuk professioneler over dan wanneer je met een simpel doos afgeplakt met plakband aan komt zetten.

Kortom, een goede oplossing zijn stevige verpakkingen zodat je pakketjes veilig en niet kapot bij mensen aankomt!